Cíle a zaměření konference
Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky
Kompetence nebo obsah učiva?
- nové didaktické koncepce ve vyučování fyziky,
- inovativní výukové materiály a učební texty, zkušenosti s projektovou a badatelsky orientovanou výukou ve výuce,
- aktuální vědecké poznatky fyzikálních oborů a jejich transformace do výuky fyziky,
- výměna zkušeností z realizace školních vzdělávacích programů na základních školách a na gymnáziích,
- revize RVP, jejich příprava a stav realizace.
Didaktika fyziky jako rodící se věda
- výsledky učení žáků ČR ve vztahu k požadavkům RVP,
- standardy pro vzdělávání v oboru Fyzika,
- učebnice pro obor Fyzika,
- pedagogický výzkum zaměřený na kurikulární problematiku v oborové didaktice Fyzika,
- výsledky vědy a výzkumu v oboru Fyzika vzhledem k potřebě zařazení do kurikula,
- aprobovanost učitelů fyziky.
Uplatnění moderních učebních metod, forem a pomůcek ve fyzice
- interaktivní výuková prostředí,
- internetové výukové projekty,
- e-learning,
- vzdálené experimenty, výukový software (videoanalýza, applety, animace, …),
- školské měřicí systémy.
Didaktika fyziky a její postavení na vysokých školách připravujících učitele
- postavení didaktiky fyziky mezi ostatními oborovými didaktikami,
- úskalí didaktiky fyziky na vysokých školách,
- spolupráce didaktiků na řešení konkrétních vědecko-výzkumných otázek.
Výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- práce s nadanými studenty,
- specifika výuky fyziky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- soutěže ve fyzice a astronomii.