Cíle a zaměření konference
Jak ICT ovlivňuje fyziku a naopak
ICT ve výuce fyziky a fyzika ve výuce informatiky
- počítačem podporovaná výuka fyziky,
- využití mobilu, tabletu, počítače jako fyzikální pomůcky,
- fyzikální modely ve výuce informatiky,
- fyzikální principy počítačů a jejich komponent ve výuce informatiky,
- využití ICT při výzkumu v didaktice fyziky a informatiky,
- vliv ICT na zvýšení motivace ke studiu fyziky.
Didaktika fyziky a její postavení na vysokých školách připravujících učitele
- úskalí didaktiky fyziky na vysokých školách,
- spolupráce didaktiků na řešení konkrétních vědecko-výzkumných otázek.
Uplatnění moderních učebních metod a pomůcek ve fyzice a informatice
- školské měřicí systémy,
- interaktivní výuková prostředí,
- internetové výukové projekty,
- e-learning,
- vzdálené experimenty, výukový software (videoanalýza, applety, animace, …).
Výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- práce s nadanými studenty,
- specifika výuky fyziky a informatiky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- soutěže ve fyzice, astronomii a informatice.