Elektronické modely

Úvod

Výzkum

Návody

Programy analogové

         unipolární tranzistory

         usměrňovače

         klopné obvody

         jevy v polovodičích

Programy digitální

         hradla

         kombinační log. obvody

         sekvenční log. obvody

         procesor


Výzkum
Během školního roku 2011/2012 bylo na tomto webu možné vyplnit elektronické dotazníky, zabývající se problematikou používání počítačové podpory ve výuce elektroniky. Celkem bylo osloveno 75 učitelů elektroniky ze 34 odborných škol zaměřených na elektrotechniku. Dle očekávání nebyla účast příliš vysoká. Vyplněné dotazníky odeslalo 23 učitelů. I přes nízkou účast přináší tento výzkum několik závěrů:

  • Neexistuje závislost mezi věkem učitele (případně délkou jeho praxe) a mírou používání učebních pomůcek (především počítačových animací a simulačních programů).


  • Reálné i počítačové učební pomůcky jsou používány přibližně stejnou měrou – průměrně ve 26% vyučovacích hodin.


  • Technická vybavenost škol pro používání počítačových modelů je dostatečná. Na každé škole je k dispozici počítačová učebna, dataprojektor, případně interaktivní tabule.


  • Téměr jednoznačně se učitelé shodují, že počítačové modely mají vliv na motivaci studentů, především ve formě zvýšení jejich pozornosti.


  • Vliv počítačových modelů na vědomosti studentů nelze potvrdit ani vyvrátit. Polovina učitelů není schopna zhodnotit rozdíl ve výkonech studentů s použitím PC modelů a bez nich. Přibližně 35% učitelů uvádí lepší porozumění vlivem zvýšené pozornosti a názornosti. Zbytek učitelů (15%) je skeptický vůči vlivu těchto pomůcek na výkony studentů.